30 Mayıs 2011 Pazartesi

Kalori paranoyası

‘Cogu bayanin ortak bir noktasi varsa, o da kilo derdidir’ diye klise bir cümleyle baslamak istemiyorum. ‘Hepimiz bin türlü diyet denemisizdir’ gibilerine de gerek yok sanirim. 

Bu diyet olayi psikolojimi o kadar ele almis ki, heryerde kalori miktarlari görmeye basladim. Su altta gördügünüz mavi yuvarlagin içinde kalori miktari yaziyor. Hollanda’da çogu besinlerin üzerinde bu simge bulunur. E yiyecek disinda baska birseyin üzerinde yoktur ozaman bu isaret, degil mi? Gayet mantikli olsa da, benim psikolojim o kadar bozulmus ki, heryerde görebiliyorum bu mavi yuvarlagi.. veya gördügümü zannediyorum. Örnegin tuvalet spreyi ve tv kanali logolari. Bu durumda tuvalet spreyi koklayarak ve tv izleyerek kilo alabiliriz. Su içerek kilo alanlar varsa, bunlarla da kilo alabilir bence insan. (Burda bir reklami elestirme amaçli espri yaptim, haberiniz olsun. Gülebilirsiniz.)

Kalori saymanin psikolojimize zararli oldugu kanatine vardim ve degerli arkadasim Sevgi ile karbonhidrat saymaya basladim. Simdilik psikolojime bir etkisi olmadi..
Burdan modacilara, medyaya ve özellikle sütün-bacakli-manken-tipli-bayanlar’a hasta olan erkeklere sesleniyorum: Artik böyle biraz tombis, seker ve belki boyu biraz kisa bayanlar sevilip, begenilip, istenilse?!

Psikolojimiz bozulmazsa daha pembe oluruz :)      
                                          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder